Dołącz do naszego zespołu

Audyt UX/UI Wykonaj pełny audyt użyteczności
i dowiedz się, co można dopracować.

Wykonujemy audyty eksperckie oraz z użytkownikami i grupami badawczymi.

Kobieta z wykresem
  • 360°

    FULL SERVICE

    zarządzamy całym procesem: od audytu i badań po projekt i wdrożenie zmian

  • +90

    PROJEKTÓW

    zrealizowanych w ramach aplikacji i systemów WWW naszych klientów

  • 12

    LAT

    realizowania projektów w branży UX/UI przez utalentowanych wizjonerów

  • 2

    TYGODNIE

    średni czas potrzebny na opracowanie wstępnego audytu UX

ZAKRES Usługi wykonywane w ramach
Audytu UX

Ikona

Audyt ekspercki

Tak zwany audyt expert evaluation jest zbliżony zakresem do analizy heurystycznej, jednak w dużym stopniu bazuje na praktycznych doświadczeniach naszych ekspertów. Wykorzystuje nie tylko dobre praktyki, ale również twarde informacje uzyskane w badaniach i analizach przeprowadzanych na realnych użytkownikach.

Analiza heurystyczna

Analiza heurystyczna

Ocena interfejsu i jego działania w oparciu o listy ogólnych wytycznych związanych z użytecznością, odnoszących się do zachowania sytemu, doświadczenia użytkownika jak i samej warstwy graficznej.

Wędrówka poznawcza

Wędrówka poznawcza

Czyli cognitive walkthrough - to realizacja zazwyczaj od 3 do 7 scenariuszy testowych, w których ekspert przechodzi scenariusze dedykowane użytkownikom. W tym badaniu ekspert ocenia działania wymagane od użytkowników w celu realizacji danego scenariusza.

Lista kontrolna

Lista kontrolna

W tej metodzie wykorzystujemy checklisty z działania danego produktu lub usługi. Wynikiem tej analizy jest ocena punktowa każdego elementu z listy. Dodatkowo do oceny punktowej, w miarę możliwości, dodajemy nasze rekomendacje i sugestie zmian, wskazując na dobre praktyki (na przykład konkurencji).

Środowiska, w jakich wykonujemy Audyt UX

Dedykowane Aplikacje webowe
DESKTOP

Windows

Desktop MAC
DESKTOP

Mac OS

Ikona mobile Android
Mobile

Android

Ikon mobile Apple
Mobile

iOS

Krok po kroku Audyt UX - jak wygląda realizacja?

01 Etap
przygotowawczy

  • Wstępna rozmowa i poznanie środowiska/aplikacji/systemu
  • Zebranie wymagań funkcjonalnych
  • Zebranie wymagań biznesowych
  • Uzyskanie dostępów do narzędzi analitycznych (Google Analitycs, Yandex, Hotjar etc.)
  • Wstępny wywiad z użytkownikami aplikacji po stronie klienta

02 Realizacja audytu

  • Analiza danych i informacji otrzymanych na etapie przygotowawczym
  • Realizacja audytu właściwego: Audyt ekspercki > Analiza heurystyczna > Wędrówka poznawcza > Lista kontrolna
  • (opcjonalnie) Badania z użytkownikami na grupie reprezentatywnej
  • Opracowanie dokumentu podsumowującego

03 Wyniki

  • Prezentacja raportu w siedzibie klienta, omówienie głównych problemów i sposobu ich rozwiązania
  • Propozycja rekomendacji zmian (opcjonalnie), wizualizacja koncepcji zmiany lub korekty interfejsu
  • (opcjonalnie) Wizualizacja koncepcji zmiany lub korekty interfejsu
Tablet z ikoną serca

Kontynuacją współpracy po zakończeniu audytu UX, jest wykonanie projektu uwzględniającego zawarte w audycie wnioski.

Co najczęściej audytujemy?

Koszyk
Platformy
e-commerce
System B2B
Systemy B2B
CRM/ ERP/WMS
Dedykowane Aplikacje
Dedykowane
aplikacje B2C / B2B
Serwisy
Serwisy
wizerunkowe
Serwisy informacyjne
Serwisy
informacyjne

Audyt UX - W czym Ci pomoże?

  • Audyt UX

    Wskażemy istniejące i potencjalne problemy w użytkowaniu Twojej obecnej aplikacji/strony WWW

  • Lista numeryczna

    Przygotujemy rekomendacje zmian w interfejsie oraz w procesach z podziałem na priorytety

  • Projektowanie

    Zaprojektujemy nowy, bardziej użyteczny serwis w zakresie prototypów, grafiki i samego procesu

FAQ Popularne pytania

  • Czy audyt UX jest potrzebny?

    Na decyzje zakupowe klientów wpływa wiele czynników.  W czasach ogromnej konkurencji niezbędne jest zaoferowanie klientowi platformy zakupowej, która jest wygodna, intuicyjna i pozwala w krótkim czasie dokonać zakupu. Warto również mieć na uwadze, że jeżeli strona została uruchomiona już dłuższy czas temu, to może rozmijać się ze standardami rynku. Źle zaprojektowana strona utrudnia ścieżkę zakupową i sprawia, że użytkownik się niecierpliwi i postanawia dokonać  zakupu gdzieś indziej.   Audyt UX to inwestycja w pozytywne doświadczenie użytkownika, które ma niewątpliwy wpływ na jego decyzje zakupowe.
  • Czy wykonujemy zaawansowane badania na użytkownikach?

    Tak, natomiast ze względu na bardziej specjalistyczny charakter takich badań oraz ich złożoną strukturę, możemy zarekomendować wykonanie ich w zależności od stanu badanego interfejsu.
  • Ile kosztuje audyt UX?

    Koszt audytu uzależniony jest od wielkości, złożoności i zaawansowania powierzonej aplikacji. Każda wycena przygotowywana jest indywidualne i uwzględnia dopasowanie zakresu usług do oczekiwań i potrzeb klienta. Nie posiadamy stałego cennika.
  • Ile trwa audyt UX?

    Czas trwania audytu zależy od zakresu prac i obszerności. Najczęściej dla podstawowego zakresu czas ten wynosi od 2 do 4 tygodni.