Audyt UX (użyteczności) – Dlaczego warto go wykonać?

Czym w skrócie jest Audyt UX (określany też jako Audyt Użyteczności)?  Jest to ocena serwisu WWW lub aplikacji pod kątem dostępności, użyteczności (czyli wygody), wrażeń z korzystania użytkownika (experience), optymalizacji procesów i ścieżek (tzw. user stories). Audyt UX wykonuje się po to aby mieć świadomość o istniejących błędach i problemach w obecnym serwisie oraz wiedzę – jak te problemy wyeliminować.

UX = User Experience - czyli doświadczenia doznawane przez odwiedzających
Usability = Użyteczność - czyli wygoda korzystania z narzędzia
UX + Usability = Pełny SUKCES!

Czego dowiesz się poprzez Audyt UX?

  • Jakie masz błędy w aplikacji/stronie/sklepie on-line
  • Jakie są słabe a jakie mocne strony Twojego serwisu WWW
  • Jak znalezione błędy mogą wpływać na zachowania Twoich klientów
  • Które z tych błędów wpływają na sprzedaż a które na Twój wizerunek
  • Co należy zrobić aby je wyeliminować
  • Czy należy wprowadzić zmiany funkcjonalne, procesowe czy wizualne

Dlaczego warto wykonać audyt?

Audyt UX wykonywany jest zarówno przez ekspertów i specjalistów z branży jak również może się posiłkować szeregami specjalistycznych testów na użytkownikach. Tak czy inaczej audyt użyteczności warto wykonać jeśli chcesz:

  • Poprawić odbiór i wizerunek Twojego serwisu WWW
  • Podnieść konwersję / sprzedaż w sklepie on-line (jest to jeden z celów optymalizacji użyteczności)
  • Zbudować przyjemniejsze i wygodniejsze korzystanie z serwisu
  • Wykryć błędy, które utrudniają prace użytkownikom
  • Wprowadzić łatwiejsze i szybsze zakupy (w przypadku sklepu)
  • Zwiększyć wiarygodność Twojej firmy
  • Uprościć znajdywanie informacji/produktów na stronie/sklepie
  • Przekazać maksimum informacji o Twojej firmie i usługach poprzez minimum treści
  • Rozpocząć proces stałego podnoszenia konkurencyjności Twojego sklepu

Profesjonalnie wykonany audyt może wyeliminować ponad 75% problemów na Twojej stronie.

Przykład

Firma sprzedająca ubrania notuje miesięcznie 10 000 unikalnych użytkowników w swoim sklepie on-line. 1% z nich (czyli 100 osób) dokonuje zakupu. Konwersja wynosi 1%. Średnio 1 zakup przynosi  firmie przychód 200zł. Przy konwersji 1% jest to miesięcznie 20 000zł. W ramach audytu ux wykazane zostało, że wiele użytkowników ma problem ze znalezieniem ubrania we własnym rozmiarze i oczekiwanym kolorze a nawet jeśli znajdzie, wówczas proces zakupowy jest na tyle złożony i niezrozumiały, że część z nich zamyka okno przeglądarki. Po wykonaniu audytu ux i prowadzeniu najważniejszych zmian w sklepie okazało się, że konwersja wzrosła „zaledwie” o 1%. Mało? Wręcz przeciwnie! Przy 10 000 unikalnych wejść i poprawionej konwersji do 2% okazało się, że miesięczne przychody wzrosły o 20 000zł!

Tym samym koszt Audytu UX zwraca się już po pierwszym miesiącu.

Zmień swój serwis WWW

Chciałbyś wykonać taki audyt dla swojego sklepu? Poznaj naszą ofertę lub skontaktuj się z nami

W niniejszym artykule popełniliśmy uproszczenie polegające na zrównaniu pojęcia UX i Usability. (ze względu na fakt, że większość osób i firm nie znających tych zagadnień korzysta z nich równorzędnie i naprzemiennie)

Cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Czytaj więcej


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/gogomedia/public/blog/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/gogomedia/public/blog/wp-includes/functions.php on line 4757