Powrót do kategorii
Hydepark
tagi
audyt, konwersja, optymalizacja, usability, ux, użyteczność,

Audyt UX (użyteczności) – Dlaczego warto go wykonać?

GOGO.UX.Designer
GOGO.UX.Designer, 16/04/2017
audyt ux

Czym w skrócie jest Audyt UX (określany też jako Audyt Użyteczności)?  Jest to ocena serwisu WWW lub aplikacji pod kątem dostępności, użyteczności (czyli wygody), wrażeń z korzystania użytkownika (experience), optymalizacji procesów i ścieżek (tzw. user stories). Audyt UX wykonuje się po to aby mieć świadomość o istniejących błędach i problemach w obecnym serwisie oraz wiedzę – jak te problemy wyeliminować.

UX = User Experience - czyli doświadczenia doznawane przez odwiedzających
Usability = Użyteczność - czyli wygoda korzystania z narzędzia
UX + Usability = Pełny SUKCES!

Czego dowiesz się poprzez Audyt UX?

Dlaczego warto wykonać audyt?

Audyt UXwykonywany jest zarówno przez ekspertów i specjalistów z branży jak również może się posiłkować szeregami specjalistycznych testów na użytkownikach. Tak czy inaczej audyt użyteczności warto wykonać jeśli chcesz:

Profesjonalnie wykonany audyt może wyeliminować ponad 75% problemów na Twojej stronie.

Przykład

Firma sprzedająca ubrania notuje miesięcznie 10 000 unikalnych użytkowników w swoim sklepie on-line. 1% z nich (czyli 100 osób) dokonuje zakupu. Konwersja wynosi 1%. Średnio 1 zakup przynosi  firmie przychód 200zł. Przy konwersji 1% jest to miesięcznie 20 000zł. W ramach audytu ux wykazane zostało, że wiele użytkowników ma problem ze znalezieniem ubrania we własnym rozmiarze i oczekiwanym kolorze a nawet jeśli znajdzie, wówczas proces zakupowy jest na tyle złożony i niezrozumiały, że część z nich zamyka okno przeglądarki. Po wykonaniu audytu ux i prowadzeniu najważniejszych zmian w sklepie okazało się, że konwersja wzrosła „zaledwie” o 1%. Mało? Wręcz przeciwnie! Przy 10 000 unikalnych wejść i poprawionej konwersji do 2% okazało się, że miesięczne przychody wzrosły o 20 000zł!

Tym samym koszt Audytu UX zwraca się już po pierwszym miesiącu.

Zmień swój serwis WWW

Chciałbyś wykonać taki audyt dla swojego sklepu? Poznaj naszą ofertę lub skontaktuj się z nami

W niniejszym artykule popełniliśmy uproszczenie polegające na zrównaniu pojęcia UX i Usability. (ze względu na fakt, że większość osób i firm nie znających tych zagadnień korzysta z nich równorzędnie i naprzemiennie)

Podobne artykuły

Wykorzystanie Redis 3 jako systemu cache’ującego w Zend Framework 2

Optymalizacja wydajności aplikacji opartych na Zend Framework 2 z wykorzystaniem Redis.

Redis 3 – wykorzystanie struktur danych

Początki z Redis 3 – Struktury danych

Poznajmy się
Poznajmy się
Chcesz porozmawiać o start-upach, projektach lub programowaniu?

GOGOmedia Sp. z o.o.
ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa

+48 22 378 47 27
GOGOmedia
GOGOmedia
Internet Software House

Jesteśmy internetową firmą technologiczną, dostarczamy kompletne rozwiązania informatyczne z zakresu web aplikacji. Kompleksowo obsługujemy klientów z różnych sektorów biznesu w zakresie dedykowanego oprogramowania. Prowadzimy szkolenia, doradzamy, wykonujemy specjalistyczne audyty i dzielimy się zdobytą przez lata wiedzą. Dla wielu jesteśmy partnerem, który pomaga osiągać wyznaczone cele biznesowe w najbardziej optymalny sposób.

Polecamy
Polecamy
narzędzia wspierające naszą codzienną pracę
  • New Relic
  • CloudFlare
  • JIRA
  • Bamboo
  • Axure
  • Zendesk
  • Microsoft Project