Audyt UX (użyteczności) – Dlaczego warto go wykonać?
Czas czytania:
Czym w skrócie jest Audyt UX (określany też jako Audyt Użyteczności)? Jest to ocena serwisu WWW lub aplikacji pod kątem dostępności, użyteczności (czyli wygody), wrażeń z korzystania użytkownika (experience), optymalizacji procesów i ścieżek (tzw. user stories). Audyt UX wykonuje się po to aby mieć świadomość o istniejących błędach i problemach w obecnym serwisie oraz wiedzę – jak te problemy wyeliminować.
UX = User Experience - czyli doświadczenia doznawane przez odwiedzających
Usability = Użyteczność - czyli wygoda korzystania z narzędzia
UX + Usability = Pełny SUKCES!
Czego dowiesz się poprzez Audyt UX?
- Jakie masz błędy w aplikacji/stronie/sklepie on-line
- Jakie są słabe a jakie mocne strony Twojego serwisu WWW
- Jak znalezione błędy mogą wpływać na zachowania Twoich klientów
- Które z tych błędów wpływają na sprzedaż a które na Twój wizerunek
- Co należy zrobić aby je wyeliminować
- Czy należy wprowadzić zmiany funkcjonalne, procesowe czy wizualne
Dlaczego warto wykonać audyt?
Audyt UX wykonywany jest zarówno przez ekspertów i specjalistów z branży jak również może się posiłkować szeregami specjalistycznych testów na użytkownikach. Tak czy inaczej audyt użyteczności warto wykonać jeśli chcesz:
- Poprawić odbiór i wizerunek Twojego serwisu WWW
- Podnieść konwersję / sprzedaż w sklepie on-line (jest to jeden z celów optymalizacji użyteczności)
- Zbudować przyjemniejsze i wygodniejsze korzystanie z serwisu
- Wykryć błędy, które utrudniają prace użytkownikom
- Wprowadzić łatwiejsze i szybsze zakupy (w przypadku sklepu)
- Zwiększyć wiarygodność Twojej firmy
- Uprościć znajdywanie informacji/produktów na stronie/sklepie
- Przekazać maksimum informacji o Twojej firmie i usługach poprzez minimum treści
- Rozpocząć proces stałego podnoszenia konkurencyjności Twojego sklepu
Profesjonalnie wykonany audyt może wyeliminować ponad 75% problemów na Twojej stronie.
Przykład
Firma sprzedająca ubrania notuje miesięcznie 10 000 unikalnych użytkowników w swoim sklepie on-line. 1% z nich (czyli 100 osób) dokonuje zakupu. Konwersja wynosi 1%. Średnio 1 zakup przynosi firmie przychód 200zł. Przy konwersji 1% jest to miesięcznie 20 000zł. W ramach audytu ux wykazane zostało, że wiele użytkowników ma problem ze znalezieniem ubrania we własnym rozmiarze i oczekiwanym kolorze a nawet jeśli znajdzie, wówczas proces zakupowy jest na tyle złożony i niezrozumiały, że część z nich zamyka okno przeglądarki. Po wykonaniu audytu ux i prowadzeniu najważniejszych zmian w sklepie okazało się, że konwersja wzrosła „zaledwie” o 1%. Mało? Wręcz przeciwnie! Przy 10 000 unikalnych wejść i poprawionej konwersji do 2% okazało się, że miesięczne przychody wzrosły o 20 000zł!
Tym samym koszt Audytu UX zwraca się już po pierwszym miesiącu.
Zmień swój serwis WWW
Chciałbyś wykonać taki audyt dla swojego sklepu? Poznaj naszą ofertę lub skontaktuj się z nami
W niniejszym artykule popełniliśmy uproszczenie polegające na zrównaniu pojęcia UX i Usability. (ze względu na fakt, że większość osób i firm nie znających tych zagadnień korzysta z nich równorzędnie i naprzemiennie)
Zainteresował Cię ten artykuł?
Może Cię również zainteresować:
5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, wybierając dedykowany system klasy ERP, WMS lub LMS
Tworzenie dedykowanych aplikacji web’owych (dostępnych przez przeglądarkę WWW z poziomu komputera, tabletu czy telefonu) jest… Read More
Warsztaty Discovery – 5 powodów dla których warto je przeprowadzić
Post pochodzi bezpośrednio z naszych oficjalnych kanałów na Social Media. W dynamicznym… Read More
Optymalizacja eCommerce vs. Zewnętrzny Dyrektor Technologiczny
🛠️ Studium przypadku 🛠️Post pochodzi bezpośrednio z naszych oficjalnych kanałów na Social… Read More