Image for Najlepsze wtyczki dla WooCommerce 2022

Najlepsze wtyczki dla WooCommerce 2022

Czas czytania:

WooCommerce jest jednym z najpopularniejszych systemów e-commerce na świecie. Użytkownicy cenią go za wygodę obsługi, duże możliwości, prostotę instalacji oraz wielką ilość dodatków pozwalających rozwijać funkcjonalności witryny. Nasze zestawienie przedstawia najbardziej interesujące wtyczki 2022 roku.

YITH WooCommerce Wishlist

Plugin YITH WooCommerce Wishlist pozwala klientom tworzyć listę przedmiotów, nad których kupnem się zastanawiają. Nie muszą decydować się na transakcję od razu i nie muszą kopiować linków, bo kiedy wrócą do strony, zakupy będą na nich czekały w poczekalni. Lista produktów zostanie zapamiętana i klient będzie mógł wrócić do niej w dogodnym dla siebie momencie. Istnieje także szansa, że dołoży kilka produktów do stworzonej przez siebie listy życzeń. To nie wszystkie zalety tej wtyczki.

Lista pomaga w budowaniu lojalności klienta wobec sprzedawcy. Wraca on do sklepu, gdzie już taką stworzył. To doskonałe narzędzie np. dla księgarni internetowych, sklepów z odzieżą, czy portali edukacyjnych.

Lista „życzeń” sprawdzi się np. w okresie przedświątecznym, kiedy konsumenci szukają upominków wcześniej, ale nie chcą jeszcze sfinalizować zakupu, bo być może coś dołożą do koszyka. Można taką listę udostępnić znajomym, skonsultować i być może zachęcić ich do wspólnych zakupów. 

YITH WooCommerce Wishlist w wersji bezpłatnej umożliwia umieszczenie przycisków „dodaj” i „usuń” na liście listy oraz dostosowywanie układu, w którym mają być w niej wyświetlane. Możliwe jest także wyświetlanie wariantów produktów — jeśli wybierze się np. konkretny rozmiar i kolor odzieży, to te informacje również będą widoczne na liście.

All in One SEO

Dobre SEO to dla sklepów internetowych często być albo nie być. Oczywiście można pojawiać się np. w porównywarkach cenowych czy prowadzić działania reklamowe, ale to właśnie wyszukiwarka Google ma kluczowe znaczenie dla liczby odwiedzin.

All in One SEO to wszechstronny zestaw narzędzi, z którego korzysta ponad 2 miliony użytkowników. Wtyczka pozwala osobom, które nie są specjalistami od SEO, wyraźnie poprawić ranking strony poprzez skuteczną optymalizację. Dzięki niej można:

  • dynamicznie generować tytuł i opis SEO dla wszystkich stron produktów,
  • tworzyć opisy rozszerzone,
  • szybko skonfigurować takie funkcje jak: zoptymalizowany wygląd wyszukiwania, integrację z mediami społecznościowymi, ustawienia lokalnego SEO, czy informacje z panelu Open Graph,
  • dzięki narzędziu TruSEO sprawdzić, czy treści są zoptymalizowane pod kątem wybranych fraz (jest domyślnie włączone w edytorze Gutenberga). Skonfigurujemy także witrynę pod kątem wyszukiwania graficznego czy wideo,
  • zoptymalizować opisy produktów i ich strony,
  • użyć funkcji Google News Sitemaps, która automatycznie dodaje nasze wpisy do Wiadomości Google, co pozytywnie wpływa na ranking stron.

MonsterInsights

Dzięki MonsterInsights z łatwością połączymy naszą witrynę z Google Analytics bez konieczności ręcznego dodawania kodu śledzącego. Uzyskamy jednocześnie dostęp do szczegółowych raportów dotyczących użytkowników. 

Wtyczka pozwoli nam pozyskać wiele cennych informacji o odwiedzających: płeć, kraj, z którego się łączą, wykorzystywane urządzenie czy sposób, w jaki trafili na stronę (np. z reklamy czy social media). Dowiemy się także np. po wprowadzeniu jakich słów kluczowych znaleźli stronę, co pomoże nam jeszcze precyzyjniej zaplanować działania SEO. 

Plugin umożliwia również: 

  • przeanalizowanie aktywność użytkowników w witrynie, czyli m.in. sposobu, w jaki się po niej przemieszczają (wszystko bezpośrednio z panelu pluginu). Dalsze elementy raportów dotyczą analizy wyświetleń i konwersji formularzy, dzięki którym sprawdzimy ich skuteczność, 
  • prześledzenie działania kampanii AdSense i linków partnerskich oraz występowania określonych rodzajów zdarzeń np. kliknięć banerów czy przycisków, 
  • przeanalizowanie raportu dotyczącego szybkości witryny, gdyż da nam ewentualne wskazówki, gdzie mogą występowaćproblemy z optymalizacją.

MonsterInsights oddaje nam do dyspozycji także funkcje pozwalające na pełną analitykę strony internetowej stricte przeznaczoną dla WooCommerce. Po prostej integracji zobaczymy wszystkie ważne metryki sklepu: współczynnik konwersji, najchętniej wybierane produkty, łączne transakcje i przychody, średnią wartość zamówienia czy współczynnik porzuconych koszyków. Analizując i optymalizując te wskaźniki, będziemy mogli zwiększyć konwersję i co za tym idzie sprzedaż.

Booster for WooCommerce

Booster to wyjątkowo uniwersalna wtyczka, którą zainstalowano w ponad 100 tys. witryn. Oferuje ponad 110 funkcji, m.in.: 

  • generowanie faktur i dokumentów wysyłki (chociaż tutaj zapewne lepiej sprawdzą się pluginy zintegrowane z polskimi usługami),
  • ustanawianie niestandardowych pól w cechach produktu, dzięki czemu będziemy mogli sprzedawać spersonalizowane towary.
  • automatyczne przeliczenie ceny produktu na walutę użytkownika odwiedzającego stronę, 
  • dokonywanie licznych modyfikacji związanych z koszykiem i stronami zamówienia. Wygenerujemy kupony wraz z kodami i rabaty, stworzymy listę życzeń, czy wyświetlimy produkty najczęściej kupowane z daną rzeczą. Dostaniemy także funkcje związane z bramkami płatności oraz obsługą e-maili.

TrustPulse

Recenzje i rekomendacje klientów to tzw. dowód społeczny. Bardzo silnie motywuje on klientów do zakupów. Gdy widzą, że ktoś inny także nabył produkt, sami są bardziej skłonni to zrobić.

W TrustPulse dokonuje się to za pomocą powiadomień na żywo (w czasie rzeczywistym) dotyczących aktywności innych klientów (np. o treści.: „3 użytkowników przegląda właśnie tę ofertę”). Możliwe jest także targetowanie powiadomień.

Wtyczka może spowodować u klientów zjawisko FOMO (fear of missing out). Jest to obawa przed przegapieniem ważnej informacji czy w przypadku e-commerce stracenie okazji na zakup produktu z powodu wyczerpania się asortymentu. Nie ma przecież nic gorszego podczas zakupów niż przegapiona szansa, prawda? 

Dzięki TrustPuls możemy uruchamiać u użytkowników FOMO np. poprzez powiadomienia pokazujące ile produktów kupiły inne osoby w ciągu ostatnich 24 godzin. Klienci w ten sposób zobaczą, że na towary jest duże zapotrzebowanie i może ich zabraknąć

Ważne jest również, że wygląd wtyczki w dużym stopniu dostosujemy do designu naszego sklepu. Dostaniemy także dostęp do użytecznych statystyk, a instalacja wtyczki jest bardzo prosta i szybka.

RafflePress

RafflePress to wtyczka służąca do przeprowadzania konkursów i rozdań. Są one świetnym sposobem na zdobycie nowych adresów na liście mailingowej, zwiększenie ruchu czy ilości obserwatorów w social media. Konsumenci, którzy otrzymali coś za darmo od firmy, nieraz wracają do niej jako kupujący. Tak czy inaczej, możemy wysyłać im angażujące newslettery i oferty z promocjami.

Aby użytkownicy mogli wziąć udział w konkursie czy rozdaniu, muszą spełnić wyznaczony przez nas warunek. Wtyczka pozwala, by było nim np. polubienie lub obserwowanie profilu, udostępnienie posta, obejrzenie wideo, pozostawienie komentarza czy np. odpowiedź na pytanie albo przesłanie zdjęcia. Możemy także zaprojektować własne wymaganie lub warunek. 

RafflePress obsługuje wszystkie popularne serwisy społecznościowe. Ma także mechanizmy zabezpieczające przed oszustwami. Ponadto jest zintegrowany z popularnymi narzędziami marketingowymi i CRM-ami. Rozdania konfiguruje się za pomocą wygodnego interfejsu na zasadzie „przeciągnij i upuść”. 

Zwróć także uwagę na te wtyczki:

  • Yith WooCommerce Ajax Search — tworzy pole wyszukiwania z mechanizmem podpowiadaniaproduktów na podstawie asortymentu sklepu.
  • Mailchimp for WooCommerce — to integracja najbardziej znanego narzędzia do automatyzacji e-mail marketingu z WooCommerce.
  • Omnisend — umożliwia automatyzację działań marketingu wielokanałowego m.in. za pomocą e-maili, SMS-ów czy powiadomień push.
  • YITH WooCommerce Product Gallery & Image Zoom — pozwala użytkownikom na powiększanie zdjęć za pomocą lupy, aby mogli dostrzec szczegóły produktów.
  • WooCommerce Admin — to nowy panel administracyjny dla WooCommerce. Oparty jest o JavaScript i pokazuje m.in. ulepszone raporty oraz pozwala na monitorowanie podstawowych wskaźników witryny.

Oczywiście nasz wybór jest subiektywny i należy pamiętać, że ilość pluginów do WooCommerce jest ogromna. Warto zatem starannie dobierać rozszerzenia, aby optymalnie rozwinąć funkcjonalności systemu, jednocześnie nie tracąc na wydajności witryny. Pamiętajmy, aby dezaktywować lub odinstalowywać wszystkie nieużywane wtyczki oraz dla bezpieczeństwa regularnie je aktualizować.

Polecamy Ci również: Zatrzymać użytkownika na stronie — 4 praktyczne sposoby

Zainteresował Cię ten artykuł?

Oferujemy profesjonalne wsparcie programistów w technologii Web.
Może Cię również zainteresować:
5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, wybierając dedykowany system klasy ERP, WMS lub LMS

Tworzenie dedykowanych aplikacji web’owych (dostępnych przez przeglądarkę WWW z poziomu komputera, tabletu czy telefonu) jest… Read More

Warsztaty Discovery – 5 powodów dla których warto je przeprowadzić

Post pochodzi bezpośrednio z naszych oficjalnych kanałów na Social Media. W dynamicznym… Read More

Optymalizacja eCommerce vs. Zewnętrzny Dyrektor Technologiczny

🛠️ Studium przypadku 🛠️Post pochodzi bezpośrednio z naszych oficjalnych kanałów na Social… Read More